مقادیر ویژه فولرن ها

پایان نامه
چکیده

در این پایان نامه با استفاده از نتیجه قضیه درهم بافتن نشان می دهیم که جداساز یک فولرن با n رأس حداکثر 1-3/n می باشد و فولرن دوازده وجهی بزرگترین جداساز و ماکزیمم کوچکترین مقدار ویژه را در کلاس فولرن ها دارد. همچنین با استفاده از نمایش مسطح گراف ها (نمایش هندسی گراف ها) نشان می دهیم که جداساز فولرن ها حداکثر 24/n می باشد. از نتایج دیگر این پایان نامه این است که تعداد گراف فولرن های رامانوجان محدود است. در ادامه مقادیر ویژه گراف فولرن های دوری چند لایه را می یابیم. در انتها آن دسته از گراف های فولرنی که گراف کیلی هستند را به دست می آوریم. کلمات کلیدی : گراف فولرن، مقادیر ویژه، جداساز، گراف دوری، گراف کیلی.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

بررسی کران ها برای مقادیر ویژه گراف

در این پایان نامه به مطالعه ی مقادیر ویژه ی گراف ها پرداخته و کران های بالا و پائین برای مقادیر ویژه ی گراف را مطالعه خواهیم کرد. هم چنین به اختصار به بررسی کران های بالا و پائین مقادیر ویژه ی لاپلاسین گراف خواهیم پرداخت.

15 صفحه اول

موضع یابی مقادیر ویژه

این پایان نامه در راستای تعیین مقادیر ویژه یک ماتریس دلخواه براساس موضع یابی می باشد. ابتدا صفحه های دایره شکل و بیضی شکل مقادیر ویژه را بدست می اوریم همچنین یک دنباله نزولی از مستطیلهای ‏‎(rp) را طوری می سازیم که هر مستطیل شامل همه مقادیر ویژه ماتریس مختلط مفروض ‏‎a‎‏ باشد. و وقتی که ‏‎a‎‏ نرمال باشد یا همه مقادیر ویژه آن حقیقی باشند هر ‏‎rp‎‏ می تواند بدون در دست داشتن مقادیر ویژه محاسبه شود....

15 صفحه اول

مقادیر ویژه و بردار ویژه ی ماتریس ها روی مشبکه های توزیع پذیر

- برای یک بردار ویژه مانند ? ، از ماتریس a روی مشبکه l ، چه اسکالرهایی در l می توانند مقادیر ویژه ماتریس a وابسته به ? باشند. 2- برای یک مقدار ویژه مانند ? از ماتریس a روی مشبکه l ، چه بردارهایی می توانند بردار ویژه a وابسته به مقدار ویژه ?باشند. 3- برای یک بردار?و اسکالر? در l ، ماتریس هایی را که? بردار ویژه آن ، وابسته به ? است را بیابیم.

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی - دانشکده علوم پایه

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023